איך לצמצם "לידים זבל"?

איך לצמצם "לידים זבל"?

"#תומי_מקצועי

מריצים קמפיין לידים בפייסבוק? את הכתבה הזו גזרו ושמרו! נדמה שמנהלי קמפיינים רבים מתחלקים ל-2 אסכולות:

אסכולת דף הנחיתה: נאמני האסכולה מאמינים שקמפיין לידים צריך להוביל לדף נחיתה חיצוני אינפורמטיבי שבו יוכל המשתמש לקבל הרבה יותר מידע על המוצר/פרויקט ולהשאיר ליד בסופו, כשהוא ""בשל"" יותר.

אסכולת טופס לידים: אנשי האסכולה גורסים שטופס לידים פנימי של פייסבוק עם מידע קצר אבל מדויק על המוצר/פרויקט יוביל להשארת יותר לידים, וכאן תגיע שיחת המכירה שמטרתה ""לבשל"" את הליד.

על דבר אחד אין כנראה מחלוקת. פרסום בפייסבוק עם טופס לידים פנימי, מביא בהכרח יותר לידים ברוב רובם של המוצרים, מהכמות שמביא דף נחיתה. לגבי האיכות? הו, טוב שבאתם לתומי! כאמור, אסכולת דפי הנחיתה מאמינה שליד שמושאר אחרי שקרא מידע רב על המוצר שאתם מוכרים הוא ליד בשל הרבה יותר. ישנה גם הטענה שיותר ממידת הבשלות, לידים לא מעטים שמגיעים מטופס הלידים מוגדרים על ידי בעל העסק/אנשי המכירות כ""לידים זבל"". המשמעות – לידים לא רלוונטיים, שאולי לחצו בטעות, שכחו שהשאירו או פשוט התקררו במהירות רבה כל כך ששיחת המכירה הסתיימה לפני שהתחילה.

ובכל זאת, איך אפשר להפוך פרסום בפייסבוק עם טופס לידים לכזה שלא מתקרר, הרבה יותר רלוונטי ולא נזרק לפח, לפחות ברמת האיכות של ליד מדף נחיתה?

1. ודאו שהתוכן במודעה עצמה רלוונטי ונותן מידע למשתמש עוד טרם לחץ על הטופס. לא צריך מגילות, אבל כן שמשתמש שלוחץ ידע בדיוק על מה לחץ ומה מצפה לו.

2. האריכו את חוויית הטופס. לחיצה על התמונה/סרטון במודעה מובילה ישירות לטופס הלידים, לחיצה שנייה ושלישית בחלק גדול של המקרים כבר תעביר את הפרטים של המשתמש אליכם. מהירות שכזאת הופכת את האינטראקציה של המשתמש עם הטופס שלכם לכל כך מהירה ""ואגבית"" שהוא יכול פשוט לשכוח שעשה זאת, גם אם המוצר כן רלוונטי עבורו.

3. בלי "אוטומציה". מה הכוונה? כאמור, לא צריך הרבה כדי להעביר את הליד אליכם, והרבה פעמים לידים שהושארו בטעות מקורם מאנשים שלחצו על התמונה/סרטון במודעה כדי להגדיל אותם, ומצאו את עצמם לוחצים ""המשך/NEXT"" רק כדי למצוא את הדרך החוצה. ואז במקום לצאת, הוא מגיע אליכם כליד ואתם מקבלים בשיחת המכירה את ה""לא רלוונטי"" המהיר במערב!

4. שאלות אקטיביות ושאלות פתוחות. כאן הגעתם כנראה לקודש הקודשים, הכלי המוזהב בפרסום בפייסבוק להפיכת לידים בטופס לידים לזהב אמיתי. מלבד הפרטים הכמעט טכניים שאדם משאיר בליד (טלפון/שם/מייל) הקפידו להוסיף 2-3 שאלות אקטיביות. משמע, שהמשתמש יצטרך לעצור לכמה רגעים בטופס, לחשוב על תשובה ולענות אותה, בין אם בשאלה רב ברירתית (אמריקאית) ובין אם לפחות בשאלה פתוחה אחת.

  • למה אתה כאן?
  • מה אתה מחפש מהמוצר?
  • למה המוצר מתאים לך?
  • מה המטרות שלך באימונים? וכו'

הן שאלות שגורמות למשתמש לחשוב על המוצר שלכם, לקשר בינו לבין המוצר ולמעשה ""לחמם את עצמו"". מה תקבלו מזה? ראשית, תקבלו ליד שרמת האינטראקציה שלו עם המודעה הייתה גבוהה מספיק כך שאין סיכוי שאם עבר את כל הדרך הוא הגיע בטעות/לא רלוונטי בעליל.

שנית, הוא ברמת בשלות גבוהה לפחות כמו ליד מדף נחיתה, שהרי שהוא לא רק קיבל אינפורמציה עליכם, אלא נידב והוסיף בעצמו אינפורמציה.
ומאוד חשוב, אתם כ-מפרסם בפייסבוק או איש/ת המכירות שלכם קיבלו עוגנים שבהם יוכלו להשתמש בשיחת המכירה עצמה: "ראיתי שלא התאמנת בחצי השנה האחרונה", "אני מבינה שאתה מחפש להוריד מעט את הכרס ולחזור לכושר", "טרם התחלת בפועל את הליך הגירושין שלך" ועוד…

אם תחברו את העובדה שאין עליה ויכוח בין האסכולות, שטופס לידים מפרגן יותר בכמות הלידים מדף נחיתה, יחד עם טופס לידים כתוב היטב, אינפורמטיבי מספיק ואקטיבי מצד המשתמש – הרי לכם לידים משובחים שיהפכו להמרות משובחות! "